Kontaktní údaje

GSM +420 727 860 630
vlastimil.srna@seznam.cz

neděle 25. října 2009

FW190 a průběh stavby

Kdo sleduje tento blog všiml si, že někdy kolem června se práce na FW190 zastavila a nepokračuje. Má to několik důvodů – tím hlavním je že provedení výlisků FW190 je opravdu, ale opravdu hodně nekvalitní a je s tím způsobeno mnoho činností, které jsem do stavby neplánoval. Mám-li být hodně upřímný pokud bych tento model kupoval znovu - určitě bych šel cestou stavby na plánu a model bych 100% již měl touto dobou z velké části hotov. Dále se potýkám s věčným problémem – létat nebo trávit čas v dílně? Z těchto a jiných důvodů jsem se dohodl se známým a model posune svým příspěvkem prací hodně vpřed – nechci model udělat na klíč, ale hodně hrubé práce si nechám udělat. Na modelu se dělá, nemám přístup k fotkám takže jakmile budu mít nějakou porci fotografií umístím zde.

STUKA je opravena a již má jeden let

STUKU jsem nechal opravit. Netroufl jsem si na to sám, neboť jsem nebyl schopen se na to koukat a ještě více si trýznit srdce a za druhé to vyžadovalo celkem hodně práce snad něco kolem 140 hodin práce. Výsledek je opravdu ohromující a ještě jednou děkuji známému modeláři za skvělou práci. Fotky zatím nemám – musím sám provést nástřik znaků a udělat pár úprav – jsem rád, že tato práce zbyla na mě  hlavně z důvodu FW190 kde si celou povrchovou úpravu chci také udělat sám. Vyměnit ostruhové kolo / díra v pneu / a pár drobností kolem motoru. Zálet po opravě byl adrenalinovým zážitkem … zapomněl jsem si dioptrické brýle a počasí zrovna mému zraku nepřílo … co Vám mám povídat – model po opravě né zrovna levné jsem mále poslal k zemi. Zaletěl jsem si daleko a velmi špatně jsem viděl, sotva jsem rozeznal kontury Stuky – bylo to opravdu na mále, ale vše dopadlo dobře i přistání i když model již na vzletu měl mírně jeden flaperon mimo správný úhel a při vytažení klapek se ukázalo velmi silné táhnutí do strany již na 1/3 vysunutí což při plném byla velká fuška. V Miskovicích kde zálet proběhl je naštěstí pěkně velká a široká plocha takže o nic nešlo. Model byl i velmi rychlý na přistání - větší otáčky ve volnoběhu a jiná vrtule, která měla větší stoupání a na průměr byla menší.
STUKA se přes zimu dá do finální podoby během měsíce umístím fotografie a je připravena na sezonu 2010.

středa 21. října 2009

Výkon s Mejzlik 19x11N Třílist




Přináším další hodnoty. Tentokrát jsem přešel na třílistou uhlíkovou vrtuli Mejzlik 19x11N a umístil jsem i vrtulový kužel 80mm. Letadlo má s touto vrtulí opravdu vyrovnaný chod a zdá se, že tato vrtule bude to pravé. Jsou to záznamy ze tří letů.

neděle 4. října 2009

Data načtená z eagletree

Dnes, protože foukalo a včera se létat také nedalo jsem při použití eagletree vybil baterie na zemi. Pořídil jsem z toho velice pěkný sběr dat, který v podobě grafu dávám ke zhlédnutí. Pravda je, že stále mám zapůjčenou vrtuli 20x11 a chce to 19x10. Důvod je jasný, moc velká teplota motoru i když né za běhu, ale dotočení vrtule teplota motoru jde skoro 2x nahoru. TempA je regulátor, TempB je motor. Snažil jsem se zhruba po 30 sec. ubírat plyn z max. na min. a znovu následně jít do plných. Ale jinak data jsou parádní. Mrkněte se. Pro zobrazení je třeba rozkliknout obrázek.